شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۵۶:۱۰

شانزدهمین کنگره ملی خوردگی آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی صنعت نفت با حضور مدیران مراکز تحقیقاتی و اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان در پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، دکتر فرشته رضایی در مراسم افتتاح شانزدهمین کنگره ملی خوردگی ایران و سومین کنگره خوردگی صنعت نفت، افزایش دانش و اطلاعات مدیران را از رسالت‌های انجمن علمی خوردگی ذکر کرد و گفت: انجمن خوردگی ایران همواره در این زمینه موفق عمل کرده و امسال نیز با همکاری ستاد اجرایی انجمن خوردگی ایران شانزدهمین کنگره ملی خوردگی را به منظور بحث و تبادل نظر و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی برگزار می‌کند.


وی با تاکید بر این که خوردگی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود بلکه باید آن را کنترل و مدیریت کرد، اظهار داشت: یکی از راه‌های پویا شدن اقتصاد کشور توجه به معضل خوردگی در صنایع کلان و کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خوردگی است که این مهم از حدود دو سال پیش با ابلاغ سند راهبردی مدیریت خوردگی به صورت جدی مورد توجه مدیران صنعت نفت واقع شده است.


دبیر شانزدهمین کنگره ملی خوردگی، خوردگی در صنعت نفت را از موضوعات این دوره از این کنگره ذکر کرد و افزود: هدف اصلی این کنگره‌ها جلب توجه مدیران صنایع به ایجاد ساختار مدیریت خوردگی در صنایع مختلف و ایجاد برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش خسارتهای خوردگی و سودآوری بیشتر محصولات تولیدی است. وی با اشاره به جزییات برگزاری این دوره از کنگره خوردگی خاطرنشان کرد: در این دوره از کنگره 199 مقاله به شانزدهمین کنگره خوردگی ارسال شد که از این تعداد 161 مقاله پذیرفته شد. به گفته وی از این تعداد 37 مقاله به صورت سخنرانی، 85 مقاله به صورت پوستر و 39 مقاله در کتابچه کنگره درج خواهد شد.


رضایی با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به سومین کنگره خوردگی گفت: تعداد کل مقالات ارسالی به سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت 49 مقاله بوده که تعداد 41 مقاله آن پذیرفته شد. از این تعداد 11 مقاله به صورت سخنرانی، 17 مقاله به صورت پوستر و 13 مقاله به صورت درج در کتابچه کنگره ارائه می‌شود.


وی تصریح کرد: 70 درصد مقالات سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت از مراکز در واحدهای صنعتی و مابقی متعلق به دانشگاه‌ها بوده است. عضو هیات علمی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به نحوه داوری مقالات در این دوره از کنگره افزود: داوری مقالات با کمک 80 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و کارشناسان خبره صنعت انجام شد. وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه را از جمله برنامه‌های جنبی این کنگره نام برد. این کنگره از امروز سوم آذر ماه آغاز و تا روز پنجم آذر ماه در پژوهشگاه صنعت نفت ادامه دارد.



  کد خبر : 821
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :